در حال بارگذاری ...

اختتامیه سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان مرکزی برگزار شد

اختتامیه سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان مرکزی شامگاه جمعه نوزدهم آبان با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی و جمعی از مسئولان و مدیران استان مرکزی و شهرستان ساوه در محل سالن سلمان ساوجی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در استان مرکزی، اختتامیه سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان مرکزی با حضور کاظم نظری (مدیرکل دفتر هنرهای نمایشی)، آرزو حیدری (سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی) و جمعی از مسئولان شهرستان ساوه جمعه نوزدهم آبان در محل سالن سلمان ساوجی شهرستان ساوه برگزار شد.

کاظم نظری، مدیر کل هنرهای نمایشی طی سخنانی در این آیین با بیان این‌که در استان مرکزی هنرمندان توانمند و برجسته‌ای در حال کار هستند، گفت: «من از همه داوران و از همه کارگردانان و هنرمندان تئاتر و از عوامل و اجراکنندگان این جشنواره کمال تشکر و قدردانی را دارم. تئاتر استان مرکزی دچار برخی مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که باید در جهت حل این مشکلات به‌صورت جدی تلاش کنیم. بر خود لازم می‌دانم از حضور همه شما عزیزان تشکر کنم؛ و بدانید تمامی شما در این زمینه برنده هستید.»

در این جشنواره هفت گروه نمایشی صحنه‌ای و شش گروه نمایشی خیابانی از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ آبان در ساوه با هم به رقابت پرداختند.

بخش صحنه‌ای

در بخش تئاتر صحنه‌ای از آقایان محمد اصغرخواه، رامین علیزاده و حامد کاظمی به ترتیب بابت همکاری ویژه با نمایش، طراحی نو و طراحی پوستر تقدیر شد.

در بخش موسیقی تئاتر صحنه‌ای نیز از محمود خلیلی و ایمان خیری تقدیر شد.

در بخش طراحی لباس از آزاده محسنی و رامین علیزاده تقدیر شد و دیپلم افتخار نیز به سمیه شریفی تعلق گرفت.

با نظر هیئت‌داوران سی‌وپنجمین دوره جشنواره تئاتر استان مرکزی، همچنین در بخش طراحی صحنه، علی علیزاده، محمدجواد شریفی و رامین علیزاده به ترتیب به‌عنوان نفرات اول تا سوم این رشته معرفی شدند.

بهترین بازیگر زن

در بخش بهترین بازیگر زن، اعضای گروه بازیگران بانوان نمایش «راز گل ژنتیک» مقام اول را به خود اختصاص دادند، نفیسه مهری و الهه کریمی به‌صورت مشترک رتبه دوم و شقایق احمدی و افسانه رادان به‌صورت مشترک رتبه سوم را کسب کردند. در این بخش مرضیه مقیمی شایسته تقدیر معرفی شد.

بهترین بازیگر مرد

در بخش بهترین بازیگر مرد این رویداد بر اساس رأی هیئت‌داوران، مرتضی علی‌دادی رتبه اول، رامین علیزاده و حسین جهانگیری به‌صورت مشترک رتبه دوم و جواد روستایی و علی علیزاده به‌صورت مشترک رتبه سوم بهترین بازیگر مرد را به خود اختصاص دادند.

بهترین کارگردانی

در بخش بهترین کارگردانی، محمدجواد شریفی به خاطر کارگردانی نمایش «خاطرات یک دلقک»، رامین علیزاده به خاطر کارگردانی نمایش «راز گل ژنتیک» و رضا کاشیلو و علی علیزاده به‌صورت مشترک رتبه‌های اول تا سوم این بخش شدند.

بهترین نویسنده

در بخش بهترین نویسندگی هم محسن ایرجی و افق ایرجی رتبه اول نویسندگی تئاتر صحنه‌ای را به خود اختصاص دادند، رامین علیزاده با کسب رتبه دوم و شعیب مکتب‌داری و رسول قاهانی به‌طور مشترک برنده رتبه سوم شدند.

آثار برگزیده

در پایان بر اساس آرای هیئت‌داوران، نمایش‌های «خاطرات یک دلقک» و «راز گل ژنتیک» به‌عنوان آثار برگزیده برای حضور در جشنواره منطقه‌ای فجر معرفی و از آنان تقدیر شد.

تئاتر خیابانی

در بخش تئاتر خیابانی هم گروه موسیقی نمایش «سوگ سیاه» متشکل از محمدامین محمدی، مهدی حسن‌خانی و رضا اسکندری از شهرستان کمیجان مورد تجلیل قرار گرفت.

بهترین پوستر و بروشور

رتبه سوم پوستر و بروشور به خانم یلدا سلیمی طراح نمایش «سرباز» از شهرستان محلات اختصاص یافت. این در حالی است که هیئت‌داوران در این بخش انتخاب دیگری نداشت.

هیئت‌داوران در بخش گریم و طراحی لباس گزینه‌ای را شایسته رتبه ندانست.

بهترین فضاسازی

در این رویداد رتبه سوم فضاسازی به شایان سلطانی و نگار مددی با نمایش «بیف استراگانف» از شهرستان اراک تعلق گرفت و هیئت‌داوران در این بخش نیز نمایشی را حائز رتبه‌های اول و دوم ندانست.

بهترین بازیگر زن

مرجان کرمی از شهرستان تفرش با بازی در نمایش «گوش کن می‌شنوی»، عاطفه مختاری از شهرستان اراک با بازی در نمایش «بیف استراگانف» و اعظم حسینی از اراک با بازی در نمایش «یه بغل ساده» رتبه‌های اول تا سوم بهترین بازیگر زن را به خود اختصاص دادند.

بهترین بازیگر مرد

همچنین دیپلم افتخار و تندیس جشنواره در بخش بهترین بازیگری مرد به پدرام خیرابی با بازی در نمایش «سرباز» تعلق گرفت.

فریدون رجبی، مرتضی اسماعیلی و مصطفی کریمی نیست به‌صورت مشترک رتبه‌های دوم و سوم بهترین بازیگری مرد را کسب کردند.

لوح سپاس بهترین طرح و ایده از نمایش «آخرین روز سیاه» به اصغر تنهایی از ساوه و امید رجبی از تفرش با نمایش «گوش کن می‌شنوی» اهدا شد.

امید رجبی از تفرش با نمایش «گوش کن می‌شنوی»، سایان سلطانی و فریدون رجبی از اراک با نمایش «بیف استراگانف» و رضا اسکندری از کمیجان با نمایش «سوگ سیاه» رتبه‌های اول تا سوم بهترین کارگردانی را به خود اختصاص دادند.




مطالب مرتبط

نمایش «خون بس» در اراک به صحنه رفت

نمایش «خون بس» در اراک به صحنه رفت

نمایش «خون بس»، به کارگردانی امین‌خان محمدی، از 18 تا 30 آذر 1402، در تماشاخانه رضا یونسفرد فرهنگسرای آیینه شهر اراک به صحنه رفت. 

|

نظرات کاربران