در حال بارگذاری ...
به مناسبت هفته دولت

کاظم نظری، سالن بلک‌باکس اراک را افتتاح کرد

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور، به مناسبت هفته دولت، در سفر به استان مرکزی، سالن بلک باکس اراک را افتتاح کرد و با حضور در شهر زرندیه، به تماشای آثار شرکت‌کننده در هفتمین سوگواره تعزیه این شهرستان نشست.

به گزارش سایت ایران تئاتر، سالن بلک باکس اراک، روز پنجشنبه دوم شهریور 1402، با حضور کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی کشور و مسئولین استان مرکزی، افتتاح شد.

این بلک باکس به وسعت ۱۵۰۰ مترمربع، در بوستان مرکزی شهر اراک واقع شده و مجهز به سالن‌ها و امکانات فنی مناسب است.

بیش از ۷۰۰ هنرمند در ۳۳ گروه تئاتری در استان مرکزی سازماندهی شده و فعالیت می‌کنند که از کمبود سالن‌های مناسب و زیر ساخت‌های کافی برای اجرای نمایش رنج می‌برند.

پاسخ به مطالبه قدیمی هنرمندان اراک

کاظم نظری درباره راه‌اندازی این بلک باکس گفت: «داشتن سالن مناسب، همواره از مطالبات قدیمی و به‌حق هنرمندان تئاتر استان مرکزی بوده است و بلک باکس اراک هم با هدف فراهم‌سازی فضایی مناسب برای اجرای نمایش و آموزشِ هنرمندان، با همت شورای شهر و شهرداری اراک احداث و به بهره‌برداری رسیده است.»

او افزود: « امیدوارم وجود این سالن بتواند با مدیریت خوب به تولیدات نمایش استان مرکزی کمک کند و فضای هنرهای نمایشی را در این استان تقویت کند.»

مدیرکل هنرهای نمایشی تاکید کرد: « انجمن هنرهای نمایشی و هنرمندان اراک باید این سالن را فعال کنند و رونق بدهند. ما هم تلاش می‌کنیم رویدادهای تئاتری خوبی را برای استان مرکزی تعریف کنیم و شاهد برگزاری جشنواره‌های با کیفیتی در آن باشیم.»

حضور در هفتمین سوگواره تعزیه زرندیه

در ادامه این سفر، کاظم نظری به شهر زرندیه رفت و به تماشای اجرای آثار حاضر در هفتمین سوگواره تعزیه این شهرستان نشست.

این سوگواره از یکشنبه 29 مرداد تا پنجشنبه دوم شهریور، در محل تکیه تعزیه خورشیدآباد، جنب مسجد جامع، هر روز بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار شد و گروه های تعزیه بسیاری از شهرها و روستاهای استان مرکزی در این رویداد شرکت کردند.

مدیرکل هنرهای نمایشی در سفر به شهر زرندیه، همچنین با ابوالقاسم مهری (فرماندار)، حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی (امام جمعه) و احمد جوانمرد (رییس اداره ارشاد زرندیه) دیدار و گفت‌وگو کرد.

 




نظرات کاربران