در حال بارگذاری ...
با اعلام آراء داوران در آیین پایانی

جشنواره استانی تئاتر طنز ساوه برگزیدگان خود را شناخت

نخستین جشنواره استانی تئاتر طنز ساوه، به دبیری داوود فضل الهی برگزار شد و برندگان جشنواره در آیین اختتامیه معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در استان مرکزی، نخستین جشنواره استانی تئاتر طنز ساوه ، ۲۰ تا ۲۲ تیرماه ۱۴۰۲ به دبیری داوود فضل الهی برگزار شد.

آئین اختتامیه این جشنواره، با حضور معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری، رئیس و اعضای شورای اسلامی، بخشدار مرکزی و تعدادی از مسئولین و اصحاب فرهنگ و هنر مورخ 22 تیرماه 1402 ساعت 10 در محل سالن سلمان ساوجی برگزار شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه در این آیین گفت: «فراخوان نخستین جشنواره استانی تئاتر طنز شهرستان ساوه در فروردین‌ماه سال جاری در سطح استان مرکزی منتشر شد و در نهایت 20 متن نمایشی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که پس از مرحله بازخوانی تعداد 11 متن نمایشی جهت شرکت در جشنواره پذیرفته شدند».

محمودی فر گفت: «پس از بازبینی هیئت‌داوران جشنواره  متشکل از علی ایزدی، سید وحید فخر موسوی و افق ایرجی، از 11 نمایش رسیده، 5 اثر نمایشی جهت شرکت در بخش مسابقه انتخاب شد که نمایش دلقک به نویسندگی و کارگردانی رضا یونسی فر از اراک، نمایش داستان‌های میان‌رودان به نویسندگی علی شمس و به کارگردانی رضا کاشی لو از ساوه و نمایش سیاه لوژی به نویسندگی و کارگردانی محمد گُلی از خمین، حمام اسماعیل به نویسندگی افق ایرجی و به کارگردانی پوریا رضایی از اراک و نمایش خواستگاری به نویسندگی مهدی میرباقری و به کارگردانی کمال امین از ساوه آثار راه‌یافته به بخش اجرای این جشنواره بودند.»

اعلام برگزیدگان

بر اساس آراء هیئت‌داوران، نخستین جشنواره استانی تئاتر طنز ساوه در رشته کارگردانی رتبه اول نداشت، اما رتبه دوم به‌صورت مشترک به پوریا رضایی کارگردان نمایش حمام اسماعیل از اراک و محمد گلی برای کارگردانی سیالوژی از خمین رسید و رضا کاشیلو کارگردان نمایش میان‌رودان از ساوه نیز به رتبه سوم دست‌یافت.

در بخش بازیگری مرد، دیپلم افتخار و رتبه اول به عادل کوچکی مطلق برای ایفای نقش در نمایش سیالوژی اعطا شد و کمال امین و امیر حسینی یعقوبی بازیگران داستان‌های میان‌رودان به‌صورت مشترک، مقام دوم و عباس آدینه و علیرضا کاظمی برای بازی در نمایش حمام اسماعیل به‌صورت مشترک، رتبه‌های سوم را کسب کردند.

در بخش بازیگری زن نیز، هیئت‌داوران انتخابی نداشت، اما رتبه دوم به‌صورت مشترک به عارفه احمدی و مریم اسکندری بازیگران سیالوژی و رتبه سوم نیز به لیلا بهنام بازیگر نمایش خواستگاری تعلق گرفت.

هیئت‌داوران این جشنواره دو جایزه ویژه داشت که سید محمد سپهسالار برای بازی روان و صمیمی در نمایش میانرودان و باران یونسی فر بازیگر نوجوان دلقک این جایزه‌ها را دریافت کردند.

لوح تقدیر بخش بروشور نیز به احسان احمدی طراح پوستر نمایش سیالوژی و لوح تقدیر گریم به رضا یونسی فر گریمور نمایش دلقک رسید و هیئت‌داوران گروه موسیقی سیالوژی و حمام اسماعیل را به‌عنوان برترین گروه‌های این جشنواره معرفی کردند و دیپلم افتخار طراحی را به عادل کوچکی مطلق و محمد گلی برای طراحی سیالوژی اعطا کردند.

طبق اعلام هیئت‌داوران، در بخش نویسندگی کسی حائز رتبه نشد اما افق ایرجی نویسنده حمام اسماعیل به‌عنوان شایسته تقدیر شناخته شد

نخستین جشنواره استانی تئاتر طنز ساوه ۲۰ تا ۲۲ تیرماه در سالن سلمان ساوجی برگزار شد




نظرات کاربران