در حال بارگذاری ...
کاظم نظری در حاشیه برگزاری جشنواره استانی تئاتر طنز ساوه اعلام کرد

برای حمایت از تئاتر شهرستان‌ها، برنامه‌هایی ویژه‌ داریم

کاظم نظری که روزگذشته برای حضور در جشنواره استانی تئاتر طنز ساوه، به این شهر سفر کرده‌ بود، بر حمایت از هنرمندان شهرستان‌ها برای اجرای عمومی آثارشان در تهران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در استان مرکزی، نخستین جشنواره استانی تئاتر طنز، از ۲۰ تا ۲۲ تیر ۱۴۰۲، با حضور گروه‌های منتخب استان در شهر ساوه درحال برگزاری است.

در دومین روز از برگزاری نخستین جشنواره استانی تئاتر طنز ساوه، مدیرکل هنرهای نمایشی کشور در این رویداد هنری حضور یافت و در جریان روند برگزاری آن قرار گرفت.

کاظم نظری در ادامه، در نشستی پای صحبت‌های هنرمندان منتخب و شرکت‌کننده در این جشنواره نشست و با آن‌ها درباره برنامه‌های فرهنگی و هنری آینده، گفت‌و‌گو کرد.

مدیرکل هنرهای نمایشی، در بخشی از این نشست، درباره برنامه‌های حمایتی از گروه‌های نمایشی و جشنواره‌های هنری استان‌ها، گفت: «بخش اعظمی از بودجه برگزاری جشنواره استانی باید از درون خود استان تامین شود اما ما در مرکز هنرهای نمایشی همچنان نقش حمایتی خویش را ایفا خواهیم کرد، تا جایی که گروه‌ها می‌توانند جهت معرفی و اجرای عمومی در تهران با مرکز در تعامل باشند.»

او افزود: « بخش مهمی از حمایت‌ها و اقدامات اصولی پشتیبانی، منوط به برگزاری شایسته انتخابات انجمن هنرهای نمایشی استان است، تنها در این صورت در گام‌های بعدی شاهد استفاده بهینه از فرصت‌های حمایتی خواهیم بود.»

نظری با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره‌های تئاتر توضیح داد: «برگزاری مدون برنامه‌های هنری مانند جشنواره تئاتر طنز ساوه، ضمن اینکه می‌تواند در مراحل بعد، در گستره منطقه‌ای و کشوری برگزار شود، باعث شناساندن بیشتر تئاتر به خانواده‌ها خواهد شد؛ مانند جشنواره مریوان که شهروندانش مخاطب حرفه‌ای تئاتر شده‌اند و خودشان هر ساله پیگیر و مطالبه‌گر برگزاری آن هستند و این می‌تواند هدفی بلند برای جشنواره استانی تئاتر طنز ساوه باشد.»

 




مطالب مرتبط

نمایش «خون بس» در اراک به صحنه رفت

نمایش «خون بس» در اراک به صحنه رفت

نمایش «خون بس»، به کارگردانی امین‌خان محمدی، از 18 تا 30 آذر 1402، در تماشاخانه رضا یونسفرد فرهنگسرای آیینه شهر اراک به صحنه رفت. 

|

اختتامیه سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان مرکزی برگزار شد

اختتامیه سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان مرکزی برگزار شد

اختتامیه سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان مرکزی شامگاه جمعه نوزدهم آبان با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی و جمعی از مسئولان و مدیران استان مرکزی و شهرستان ساوه در محل سالن سلمان ساوجی این شهرستان برگزار شد.

|

نظرات کاربران