در حال بارگذاری ...

برگزاری نخستین جشنواره استانی تئاتر طنز در سمنان

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ساوه از برگزاری نخستین جشنواره استانی تئاتر طنز خبر داد و بیان داشت: شادی و نشاط اجتماعی برای سلامت روان آدمی ضرورت دارد و این جشنواره در این راستا برگزار می شود

به گزارش تئاتر مرکزی و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، حسین محمودی فر رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ساوه از برگزاری نخستین جشنواره استانی تئاتر طنز خبر داد و بیان داشت: شادی و نشاط اجتماعی برای سلامت روان آدمی ضرورت دارد و ایجاد نشاط اجتماعی زمینه رشد و رضایت از زندگی و سلامت روانی و رفتاری افراد جامعه را فراهم می آورد.

وی افزود: ایجاد نشاط و به دنبال آن گسترش فعالیت های سازنده در زندگی افراد و اجتماعی انسان ها بسیار اهمیت دارد.

محمودی فر اظهار داشت: زمانی که مردم جامعه ای از نشاط اجتماعی برخوردار باشند وفاق همیشگی،تعلق اجتماعی،تعاملات اجتماعی مطلوب از زندگی و همچنین سلامت روانی و اجتماعی افراد افزایش پیدا کرده و به موازات آن آسیب های اجتماعی نیز کاهش می یابد و انگیزه برای کار و تلاش افزایش می یابد در نتیجه چنین جامعه ای سیر پیشرفت و ترقی را طی خواهد کرد.

محمودی فر تصریح کرد: درهمین راستا و برای ایجاد نشاط اجتماعی با توجه به ضرورت و کارکرد طنز ، نخستین جشنواره استانی تئاتر طنز با رویکردها و محورها و شرایط زیر برگزار می گردد:

محورهای مورد تأکید:

-کارکرد طنز در آثار دفاع مقدس

-توجه به معضلات و آسیب های اجتماعی

-توجه به طنز در ادبیات و فرهنگ فولکلور

و موضوعات آزاد

شرایط و قوانین جشنواره:

-دبیرخانه جشنواره درراستای حمایت از گروه های راه یافته به جشنواره به 6 گروه حداکثر تا سقف ۴۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال کمک هزینه نقدی پرداخت می نماید.

جشنواره به صورت رقابتی خواهد بود و به برگزیدگان در بخش های مختلف جایزه نقدی-تندیس ولوح تقدیر با نظر هیأت محترم داوران اهداء می گردد.

آثار ارائه شده می بایست تولید جدید بوده و دبیرخانه جشنواره از پذیرش آثاری که در جشنواره های دیگر حضورداشته اند معذور می باشد.

زمانبندی جشنواره :

-مهلت ارسال متن10/12/1401

-اعلام نتایج بازبینی: 15/2/1402

-اعلام نتایج متن های ارسالی:20/12/1401

-زمان برگزاری جشنواره:6/3/1402

-مهلت ارسال فیلم آثار:10/2/1402

دبیرخانه جشنواره:

ساوه-خیابان شریعتی-شریعتی10-اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه




نظرات کاربران