در حال بارگذاری ...
دکتر نظری در مراسم افتتاح سالن بلک باکس دلیجان عنوان کرد

سالن‌های نمایش بستر تبادلات فرهنگی در استان‌ها را فراهم می‌کند

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ سالن اختصاصی نمایش (بلک باکس) در سطح کشور وجود دارد، گفت: ساخت سالن های نمایش بستر تبادلات فرهنگی در استان ها را فراهم می کند.

به گزارش تئاتر استان مرکزی و به نقل از انجمن نمایش دلیجان ، " کاظم نظری" روز دوشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از سالن اختصاصی نمایش در دلیجان در جمع خبرنگاران گفت: ساخت سالنهای نمایش با تجهیزات کامل بستر حضور گروه های حرفه ای و تبادلات فرهنگی در استان های مختلف را فراهم می کند.

وی بیان کرد: خیران فرهنگی ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه فرهنگ و هنر هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این آیین گفت: شعار تحقق عدالت فرهنگی مورد تاکید دولت سیزدهم است.

سینا دلشادی ادامه داد: این شعار با استقرار متوازن زنجیره تولید، توزیع و مصرف فرهنگی محقق می شود.

وی افزود: ساخت سالن تخصصی نمایش از جمله زیرساخت های تحقق عدالت فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی یادآور شد: بزرگترین مجتمع فرهنگی و هنری استان با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در خرداد ماه سال جاری در مدار خدمت رسانی به مردم قرار گرفت.

دلشادی گفت: یک مجتمع فرهنگی نیز به زودی در زرندیه بهره برداری می شود .

وی با اشاره به تاکید استاندار مرکزی بر تکمیل طرح های نیمه تمام باقی مانده از دولت های قبل تا پایان سال ۱۴۰۲ گفت: برخی طرح های نیمه تمام در استان دارای قدمت ۱۵ ساله هستند و انتظار می رود با روحیه جهادی مسئولان به زودی بهره برداری می شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تشریح کرد: بهترین بهره‌برداری از اماکن فرهنگی و هنری، انتشار و انتقال مفاهیم و معارف اسلامی و انقلابی و ترویج اخلاق اسلامی‌ است.

دلشادی افزود: هنرمندان در برابر مخاطب و وقت او رسالت و مسؤولیت سنگینی برعهده دارند و باید با عرضه هنر خود منجر به رشد آگاهی و بصیرت مخاطب شوند.

وی ساخت سالن تخصصی تئاتر(بلک باکس) دلیجان را  نتیجه همراهی، همدلی و تعاون مردم و مسئولان در به ثمر رسیدن یک امر خیر برای تمام مردم فرهنگ دوست و هنرپرور دلیجان عنوان کرد .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلیجان نیز در این آیین گفت: سالن بلک باکس در این شهرستان، بزرگترین سالن استان مرکزی با ظرفیت ۱۵۰ نفر و متراژ ۲۲۰متر مربع است.

" حمید صادقی" ادامه داد: این سالن با سه میلیارد ریال اعتبار دولتی و پنج میلیارد ریال کمکهای خیران و واحدهای صنعتی دلیجان در بازه زمانی ۲ سال احداث شد.

وی افزود: قابلیت جابجایی و تنظیم صندلی ها و سکوها، بر اساس نوع برنامه فرهنگی هنری این سالن را به یک مجموعه چند منظوره تبدیل می کند.

صادقی گفت: اتاق فرمان تخصصی تنطیم نور و صوت این سالن در خارج از سالن واقع گردیده و دارای اتاق انتظار و باجه فروش بلیط مجزا است.

لازم به ذکر است، سالن بلک باکس دلیجان، بزرگترین سالن بلک باکس استان از نظر ظرفیت صندلی (۱۵۰ نفر) و متراژ (۲۲۰متر مربع) می باشد و سومین سالن پس از شهرهای اراک و ساوه است.




نظرات کاربران