در حال بارگذاری ...
کارگردان « نادر » معرفی شده از استان مرکزی در گفتگو با ایران تئاتر

جشنواره فجر فضایی برای تعامل گروه های شهرستانی است

افق ایرجی کارگردان نمایش « نادر » گفت: این اثر تجربه جدید و متفاوتی در اپرا نمایش برای ماست که طی ماهها تمرین توسط گروهی از بهترین‌های موسیقی استان آماده سازی شده و قصه‌ای تاثیرگذار در تاریخ کهن ایران را روایت میکند

افق ایرجی کارشناس ارشد تئاتر است و بیشتر با تولید نمایش های ایرانی با قواعد و قوانین خاص خودش! شناخته شده است ، تولیدات وی تا کنون به جشنواره‌های متعددی مانند تئاتر فجر راه پیدا کرده است و امسال نیز با تئاتر « نادر » به عنوان نماینده استان مرکزی به دبیرخانه فجر معرفی شده است به همین بهانه خبرنگار ایران تئاتر در استان مرکزی گفتگویی با او انجام داده است که در ادامه می خوانید:

 انتخاب به عنوان برگزیده تئاتر استان و معرفی به دبیرخانه جشنواره چه اعتباری برای شما به ارمغان آورد ؟

خوب طبیعتا وقتی به عنوان نماینده تئاتر استان وارد مرحله بعدی می‌شوید،توقعی برای سایر همشهریان و هم استانی‌ها به وجود می‌آید مبنی بر اینکه آیا امسال نماینده‌ای در جشنواره تئاتر فجر از استان حضور دارد یا خیر و این سنگینی بار مسئولیت را باید به دوش کشید! که در ادامه چه نتیجه‌ای برای نماینده استان رقم می‌خورد

به طور کلی اهمیت راه یابی به جشنواره بین المللی فجر برای هنرمندان شهرستانی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

جشنواره تئاتر فجر تنها راه برای دیده شدن هنرمندان شهرستانی است! چون باید بپذیریم که سالهاست تئاتر به صورت حرفه‌ای که منجر به دیده شدن و معروف شدن هنرمندان شود در تهران شکل گرفته است! و طبیعتا شاید تنها راه موجود برای مطرح شدن در سطح کشور به عنوان یک هنرمند تئاتر حضور در جشنواره‌های بزرگ مانند فجر است! کما اینکه غیر از این،هنرمند فقط در سطح شهرستان سال‌ها حضور خواهد داشت و اتفاق خاصی نمی‌افتد. از طرفی تعامل خوبی هم بین هنرمندان و سایر نقاط کشور در جشنواره هایی مانند تئاتر فجر رخ می‌دهد که بسیار قابل توجه است.

 اگر به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا کردید در زمان حضور چه مطالباتی دارید؟

حداقل توقع ای که یک گروه شهرستانی راه یافته به جشنواره تئاتر فجر می‌تواند داشته باشد دریافت بلیط نمایشهای فجر است! و تجربه حضور در سالهای گذشته من نشان می‌دهد که معمولا یا بلیطی در اختیار گروه قرار داده نمی‌شود و یا بلیط نمایش موجود به صورت مازاد در اختیار اکثریت قرار دارد! و خیلی امتیاز خاصی برای نماینده مهمان در جشنواره نیست. حضور در ورکشاپ هم متاسفانه به طور کامل اطلاع رسانی نمیشود هرچند یکی دو دوره قبل قبل از حضور در بخش منتخبین استانی جشنواره تئاتر فجر برگزار می‌شد بسیار مثمر ثمر بود شخصا بسیار علاقمند هستم که در صورت امکان در این گونه ورکشاپ‌ها طی برگزاری جشنواره تئاتر فجر حضور داشته باشم.

گفتگو از:رضا یونسفرد




مطالب مرتبط

نظرات کاربران