در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی مطرح کرد:

کمک جشنواره آیات به راهیابی اندیشه های قرآنی به عرصه هنر

کمک جشنواره آیات به راهیابی اندیشه های قرآنی به عرصه هنر

به گزارش  تئاتر مرکزی ، حجت الاسلام و المسلمین عباس دانشی با بیان این که این جشنواره می تواند به توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی در مراکز استان ها کمک کند، افزود: امیدواریم جشنواره آیات عرصه ای باشد برای ظهور استعدادهای فرهنگی و قرآنی شهرستانی و منطقه ای و هر سال میزان اعتبارات و فعالیت ها و برنامه های این گونه جشنواره ها توسعه و دستاوردهای خوبی را نصیب فعالان قرآنی و هنری شهرستان ها کند.

وی با اشاره به این که مردم در شرایط کرونایی نیاز به تولیدات هنری بیشتری دارند، تصریح کرد: در واقع جشنواره های مختلف فرهنگی، هنری و قرآنی نیاز جامعه و مخاطبان در این عرصه هاست.

دانشی اضافه کرد: حمایت از گروه های تئاتری، برپایی جشنواره های رقابتی، ورک شاپ های کاربردی و کلاس های آموزشی و تبادل اجرا در استان ها می تواند به رشد تئاتر کمک کند.

وی با اشاره به شرکت نمایش «قند خون» از این استان در سومین جشنواره سراسری تئاتر آیات، تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد موانع بر سر راه اجرای صحنه ای و عمومی این تیم هنری را برداریم و با ایجاد بلک باکس به توسعه هنر تئاتر کمک کنیم.

گفتنی است؛ جشنواره سراسری تئاتر آیات از اول تا سوم بهمن به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز هنرهای نمایشی کشور به میزبانی خراسان شمالی برگزار می شود.

در این جشنواره قرار است 8 اثر نمایشی با یکدیگر به رقابت بپردازند و آثار برگزیده از طریق فضای مجازی و با قرار گرفتن روی سایت های معتبر و مرجع در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.




نظرات کاربران