در حال بارگذاری ...
با مقدمه‌هایی از رویا افشار و ابوالفضل جلیلی

کتاب «بازیگری در 36 کارگاه» منتشر شد

کتاب «بازیگری در ۳۶ کارگاه» تحت تالیف پوریا عبدی منتشر شد. این کتاب با مقدمه‌هایی از رویا افشار و ابوالفضل جلیلی در ۲۹۶ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه توسط انتشارات نظام‌الملک منتشر شده است.

به گزارش ایران تئاتر در یادداشت پشت‌ جلد کتاب آمده است؛ «این کتاب شامل ۳۶ کارگاه عملی بازیگری است که در هر کارگاه، تمریناتی مدرن و کاربردی پیرامون موضوع مورد بحث ارائه می‌گردد. این آموزش‌ها صرفاً در حوزه‌ی فیزیک بازیگر خلاصه نمی‌شوند و تحلیل درام را نیز در حیطه‌ی آموزش‌های خود قرار می‌دهد. البته در مقوله‌ی تمرینات فیزیکی، فیلم آموزشی نیز ارائه گردیده تا مخاطب بتواند با مطالعه‌ی کتاب یک کارگاه حرفه‌ای آموزش بازیگری را لمس نماید.»
همچنین عنوان علمی این کتاب «بازیگریِ ادراک‌گرا» است و در معرفی بیشتر کتاب عنوان شده است: «بازیگریِ ادراک‌گرا همان‌طور که از نامش پیداست، شیوه‌ای از بازیگری می‌باشد که مبتنی بر ادراک بازیگر خواهد بود. در این شیوه که برای اولین بار مطرح می‌گردد؛ بازیگر متکی بر علم خویش است. علمی که بر توانایی‌های بدنی، بیانی و تحلیلی، همچنین مهارت‌های وابسته به تخیل، خلاقیت و شناخت متن نمایشی توجه دارد. به عبارتی بازیگر در این شیوه، قبل از انجام هر عملی، نسبت به آن آگاهیِ کاملی خواهد داشت.
بازیگریِ ادراک‌گرا شاید در موارد محدودی به سایر مکاتبِ آموزش بازیگری شباهت داشته باشد اما از نظر فکری و بینشی، متفاوت از بسیاری شیوه‌های آموزش بازیگری خواهد بود. به بیان ساده‌تر این شیوه، نوعی طرز فکر شناخت‌گرایانه نسبت به بازیگری است.»
این کتاب آموزش بازیگری شامل کارگاه‌های مدون بازیگری، به همراه فیلم آموزشی می‌باشد و می‌تواند برای علاقه‌مندان به بازیگری، همچنین اساتید این رشته مفید واقع شود.




نظرات کاربران