در حال بارگذاری ...
در زمینه هنرهای تجسمی، موسیقی، تئاتر، آموزش هنر و مد و لباس

بیش از 2 هزار درخواست تسهیلات هنری در سامانه تحفه ثبت شد

بیش از ۲ هزار درخواست تسهیلات در زمینه هنرهای تجسمی، تئاتر، موسیقی، آموزش هنر و مد و لباس در سامانه تحفه ثبت شده است.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی معاونت هنری تسهیلات ارزان یکی از محورهای حمایت از فعالان هنر در شرایط کروناست که با پیگیری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت فعالان فرهنگ، هنر و رسانه کشور محورها و شیوه هایی در دولت مقرر شد. تسهیلات توسعه کسب و کار و تثبیت مشاغل هنری ارزان قیمت از طریق سامانه تحفه یکی از موارد حمایتی است که برای فعالان فرهنگ، هنر و رسانه در نظر گرفته شده است.
با پایان مهلت ثبت نام فاز نخست تسهیلات توسعه کسب و کار و تثبیت مشاغل هنری در سامانه تحفه(صندوق کارآفرینی امید) دو هزار و 75طرح درخواست تسهیلات در هنرهای تجسمی، تئاتر، موسیقی، آموزش هنر و مد و لباس از تهران و سایر استان های کشور ثبت شده است.
322 گروه تئاتر، 31 سالن نمایش و تماشاخانه، 56 موسسه تک منظوره نمایشی، 49 موسسه تک منظوره تجسمی، 62 موسسه تک منظوره موسیقی، 80 شرکت و موسسه تهیه، تولید و تکثیر آثار موسیقیایی، 54 استودیو صدابرداری، 469 آموزشگاه آزاد موسیقی، 101 آموزشگاه هنرهای نمایشی، 59 آموزشگاه هنرهای سنتی، 71 آموزشگاه خوشنویسی و 527 آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی، 29 انجمن هنرهای تجسمی، 78 گالری تجسمی، 50 موسسه هنری مد و لباس و 37 خانه مد برای دریافت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در سامانه تحفه ثبت نام کرده اند.
بیشترین درخواست ثبت شده سامانه تحفه (صندوق کارآفرینی امید) مربوط به استان تهران و کمترین درخواست ثبت شده از استان مرکزی است.
درخواست های ثبت شده بررسی و پس از آن درخواست های تایید شده از طریق سامانه تحفه اعلام می شود.
تسهیلات توسعه کسب و کار و تثبیت مشاغل هنری با سود چهار درصد و فرصت شش ماهه برای آغاز پرداخت اقساط است. 




نظرات کاربران