در حال بارگذاری ...
در مراسم اختتامیه نقالان علوی

« محدثه صالحی » و « آتنا بیات » از استان مرکزی تقدیر شدند

برگزیدگان چهارمین جشنواره سراسری پرده‌خوانی و نقالی غدیر (نقالان علوی) در بخش صحنه‌ای و رادیویی و در سنین کودک، نوجوان و بزرگسال معرفی شد.

به گزارش تئاتر مرکزی و به نقل از ایران تئاتر چهارمین جشنواره سراسری نقالی و پرده‌خوانی غدیر (نقالان علوی) عصر سه‌شنبه ۱۴مرداد ماه در رادیو تهران با معرفی برگزیدگان و برپایی مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این مراسم همزمان به صورت زنده از شبکه رادیویی رادیو نمایش، اپلیکیشن ایران صدا و صفحه اینستاگرامی رادیو نمایش پخش شد.
برگزیدگان این جشنواره در بخش‌های کودک صحنه‌ای، نوجوان، بزرگسال بانوان، بزرگسال آقایان و بخش رادیویی نعت‌خوانی و منقبت‌خوانی آل‌الله به شرح زیر معرفی شدند:

بخش کودک صحنه‌ای

هیئت داوران چهارمین جشنوار سراسری پرده‌خوانی و نقالی غدیر (نقالان علوی) در بخش کودک صحنه‌ای بدون رتبه‌بندی از نقالان کودک ذیل تقدیر به عمل می‌آورد:

لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیم می‌شود به خانم آوا فیاضی از استان تهران،

لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیم می‌شود به خانم محدثه صالحی از استان مرکزی،

لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیم می‌شود به خانم تامارا یکتا از استان تهران،

لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیم می‌شود به خانم آندیا حیدری از استان کرمانشاه،

لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیم می‌شود به خانم محیا محمدجعفری از استان تهران،

لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیم می‌شود به خانم سارینا حیدری از استان تهران،

لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیم می‌شود به خانم‌ها پرنیان و پریان سادات‌ندیمی از استان تهران.

بخش نوجوان

هیئت داوران چهارمین جشنوار سراسری پرده‌خوانی و نقالی غدیر (نقالان علوی) در بخش نوجوان صحنه‌ای برگزیده‌ای ندارد. اما از سه هنرمند ذیل تقدیر به عمل می‌آورد:

لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیم می‌شود به خانم آتنا بیات از استان مرکزی،

لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیم می‌شود به آقای محمد میرزاپور از استان البرز،

لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیم می‌شود به آقای محمدرضا محمدی نصرآبادی از استان گلستان.

بخش بزرگسال بانوان

هیئت داوران چهارمین جشنوار سراسری پرده‌خوانی و نقالی غدیر (نقالان علوی) در بخش بزرگسال رادیویی و صحنه‌ای بانوان برگزیدگان خود را به شرح ذیل معرفی می‌کند:

*لوح تقدیر و جایزه نقدی نفر سوم را مشترکاً تقدیم می‌کند به خانم‌ها لیلا سادات موسوی از استان قم و فهیمه باروتچی از استان تهران.

*لوح تقدیر و جایزه نقدی نفر دوم تقدیم می‌شود به خانم سیده نگار بهرسی از استان بوشهر.

*دیپلم افتخار، سردیس مرشد ولی‌اله ترابی و جایزه نقدی نفر اول در این بخش تقدیم می‌شود به خانم معصومه لشنی از استان خوزستان.

بخش بزرگسال آقایان

هیئت داوران چهارمین جشنوار سراسری پرده‌خوانی و نقالی غدیر (نقالان علوی) در بخش بزرگسال رادیویی و صحنه‌ای آقایان جوایز خود را به شرح ذیل اعلام می‌دارد:

*لوح تقدیر و جایزه نقدی نفر سوم را به صورت مشترک تقدیم می‌کند به آقایان علی عظیمی از استان مازندران و حسن بصیری از استان تهران.

*لوح تقدیر و جایزه نقدی نفر دوم این بخش مشترکاً تقدیم می‌شود به آقایان حمید ابراهیمی از استان تهران و سید مهرداد کاووسی از استان همدان.

*دیپلم افتخار، سردیس مرشد ولی‌اله ترابی و جایزه نقدی نفر اول در این بخش تقدیم می‌شود به آقای محمد رفیع شیخی از استان قزوین.

بخش رادیویی نعت‌خوانی و منقبت‌خوانی آل‌الله

هیئت داوران چهارمین جشنواره سراسری پرده خوانی و نقالی غدیر (نقالان علوی) در بخش رادیویی نعت و منقب‌خوانی آل‌الله، برگزیدگان خود را به شرح ذیل اعلام می‌دارد:

داوران این بخش از آقای حسین قلاس از استان خراسان رضوی تقدیر ویژه به عمل می‌آورد.

*لوح تقدیر و جایزه نقدی نفر سوم این بخش تقدیم می‌شود به آقای جواد خرم از استان تهران.

*لوح تقدیر و جایزه نقدی نفر دوم این بخش تقدیم می‌شود به آقای هادی حسن‌آبادی از استان خراسان رضوی.

*دیپلم افتخار، سردیس مرشد ولی‌اله ترابی و جایزه نقدی نفر اول در این بخش تقدیم می‌شود به آقایان سید مرتضی آل‌احمد، عباس دروکی و سید مرتضی ناظمی آزاد از خراسان رضوی.

گفتنی است، مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی با همکاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و اداره کل هنرهای نمایشی رادیو در راستای ارتقای فرهنگ علوی و ایرانی و نیز تقویت، بازپیرایی و به‌روزرسانی هنر سنتی و دیرینه پرده‌خوانی، نقالی و حماسه‌خوانی (نعت و مناقب‌خوانی آل‌الله) در کشور، چهارمین دوره جشنواره سراسری نقالی و پرده‌خوانی غدیر (نقالان علوی) را، هم‌زمان با دهه ولایت و امامت (از عید سعید قربان تا عید غدیر خم) برگزار کرد.

بیش از ۳۰۰ اثر به دبیرخانه چهارمین جشنواره سراسری نقالی و پرده‌خوانی غدیر (نقالان علوی) رسید که از این میان ۳۷ اثر برای شرکت در جشنواره توسط هیئت انتخاب متشکل از علی ناری، دکتر امیر صادقی و استاد مهدی چایانی انتخاب شدند.

همچنین اردشیر صالح‌پور، محمدحسین ناصربخت، داود فتحعلی‌بیگی و علی ناری به عنوان داور، ارزیابی نهایی آثار چهارمین جشنواره سراسری نقالی و پرده‌خوانی غدیر (نقالان علوی) را بر عهده داشتند.

چهارمین جشنواره سراسری نقالی و پرده‌خوانی غدیر (نقالان علوی) به‌صورت رقابتی در دو بخش میدانی و رادیویی در قالب هنر آیینی و کهن نقالی، پرده‌خوانی و حماسه‌خوانی(نعت و مناقب‌خوانی آل‌الله) با رعایت تمهیدات لازم جهت حفظ سلامتی برگزارکنندگان جشنواره و شرکت‌کنندگان از ۴ مردادماه کار خود را آغاز و امروز به ایستگاه پایانی رسید.

 




نظرات کاربران