در حال بارگذاری ...
در مراسم اختتامیه «دوسالانه کتاب عاشورا»

عنوان اثر برگزیده در بخش ادبیات نمایشی به هنرمند استان مرکزی رسید

کتاب «مجلس نامه غم» نوشته اسماعیل مجللی از هنرمندان باسابقه هنر تعزیه استان مرکزی ، به عنوان اثر برگزیده دوسالانه کتاب عاشورا انتخاب و معرفی شد

به گزارش تئاتر مرکزی ، برگزیدگان نخستین دوره‌ دوسالانه‌ «کتاب عاشورا» ویژه‌ شناسایی برترین آثار عاشورایی منتشرشده در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹، طی مراسمی صبح روز پنجشنبه ۲۲ مهرماه در خانه شعر و ادبیات تهران معرفی شدند و بنا به آرای اعلام شده ، کتاب «مجلس نامه غم» نوشته  اسماعیل مجللی از هنرمندان باسابقه هنر تعزیه استان مرکزی ، به عنوان اثر برگزیده دوسالانه کتاب عاشورا انتخاب و معرفی شد .

اسماعیل مجللی، متولد 1358 اراک استان مرکزی و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته ادبیات و کارشناسی ادبیات نمایشی است.او از پژوهشگران تعزیه است که خود از کودکی  در حوزه تعزیه‌خوانی مشغول فعالیت است و در کنار فعالیت تعزیه‌خوانی به پژوهش در ادبیات هم علاقمند بوده به همین دلیل رشته تحصیلی خود را تئاتر انتخاب کرده و ادبیات نمایشی خوانده‌است. مجللی بیش از 20 مقاله در این مورد نوشته که در فصلنامه‌ها و نشریات معتبر کشور چاپ شده. او همچنین کتابی با عنوان «شبیه‌نامه» را منتشر کرده که مروری بر تعزیه‌خوانی  است.

در لینک زیر میتوانید گفتگوی انجام شده با این هنرمند را مطالعه نمایید

https://theater.ir/fa/148612




نظرات کاربران