در حال بارگذاری ...
هلن میرن پیام روز جهانی تئاتر در سال 2021 را نوشت

تا زمانی که ما اینجا هستیم فرهنگ زیبای تئاتر باقی خواهد ماند

پیام روز جهانی تئاتر با آرزوی یکی از بازیگران بنام انگلیسی برای خلق آثاری با فهم تازه از دنیا منتشر شده است.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از ایسنا، هر سال چند هفته پیش از فرا رسیدن روز جهانی تئاتر - 27 مارس - پیام این روزِ ویژه توسط "انستیتو بین‌المللی تئاتر" منتشر می‌شود. نگارنده این پیام‌ها معمولا چهره‌هایی شاخص در تئاتر جهان هستند که به انتخاب این انستیتو چنین مسئولیتی را پیدا می‌کنند و پیام روز جهانی تئاتر سال 2021 را که همزمان است با هفتم فروردین 1400 و روز ملی هنرهای نمایشی، هلن میرن - بازیگر سرشناس انگلیسی - نوشته است.   

هلن میرن یکی از بازیگران مطرح و شناخته شده تئاتر، سینما و تلویزیون دنیا است که تا کنون جوایز مختلفی را از معتبرترین رویدادهای جهان کسب کرده است. جایزه اسکار در سال ۲۰۰۷ و نیز جایزه بفتا، تونی و الیویر برای ایفای نقش «ملکه الیزابت دوم» در فیلم «ملکه» تنها بخشی از موفقیت‌های این بازیگر است. او بازی روی صحنه تئاتر را با نقش «کلئوپاترا» در تئاتر ملی جوانان آغاز کرد و بعد از آن به کمپانی رویال شکسپیر پیوست. میرن پس از چهار سال فوق‌العاده در این کمپانی، مسیر کاری خود را با همکاری با کمپانی پیتر بروک تغییر داد.

این بازیگر در پیام کوتاه خود برای روز جهانی تئاتر نوشته است:

«روزهای بسیار سختی بر اجرای زنده تئاتر گذشته است و نیز بر هنرمندان، تکنسین‌ها و همه صنعتگرانی که در یک حرفه‌ی مملو از تزلزل و بلاتکلیفی با اوضاع دست و پنجه نرم کرده‌اند.

 و شاید همین تزلزل همیشگی، آن‌ها را برای زیست در دوران پاندمی با ذکاوت و شجاعت توانمندتر کرد.

در این شرایط جدید، تخیل آن‌ها به راه‌هایی مبتکرانه، سرگرم کننده، موثر و الهام‌بخش ترجمه شد که البته بخش اعظمی از این اتفاق به واسطه اینترنت رخ داد.

انسان‌ها از زمانی که در این کره خاکی بودند برای هم داستان تعریف کرده‌اند و تا زمانی که ما اینجا هستیم فرهنگ زیبای تئاتر باقی خواهد ماند.

عطش خلاقانه‌ی نویسنده‌ها، طراح‌ها، رقاص‌ها، خواننده‌ها، بازیگرها، موسیقیدان‌ها و کارگردان‌ها هرگز خاموش نخواهد شد و انگیزه‌هایشان در آینده‌ای نزدیک با یک انرژی جدید و فهمی تازه از دنیایی که در آن سهیم هستیم، شکوفا خواهد شد.

بی‌صبرانه در انتظارم!»




نظرات کاربران