در حال بارگذاری ...
پیام رییس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی دلیجان به جشنواره هنبو:

تئاتر خیابانی در فرصتی کوتاه پیامی مهم به مخاطب انتقال می‌دهد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دلیجان گفت: در تئاتر خیابانی هنرمندان به میان مردم و در کنار خیابان‌ها و در وسط میادین شهر به اجرای نمایش می‌پردازند و در فرصتی گذرا و کوتاه پیامی مهم و عمیق را به مخاطب انتقال می‌دهند.

به گزارش تئاتر استان مرکزی، حمید صادقی در خصوص تئاتر خیابانی و تأثیرات آن بر مردم اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانیم دنیای امروز دنیای سرعت و پیشرفت تکنولوژی در همه عرصه‌ها است؛ شاید انسان امروزی فرصت و وقت کافی برای حضور در سالن‌های سربسته برای تماشای یک فیلم و یا یک تئاتر دو ساعته را نداشته باشد اما در تئاتر خیابانی هنرمندان به میان مردم و در کنار خیابان‌ها و در وسط میادین شهر به اجرای نمایش می‌پردازند و در فرصتی گذرا و کوتاه پیامی مهم و عمیق را به مخاطب انتقال می‌دهند.

وی با اشاره به برگزاری تئاتر خیابانی جشنواره هنبو افزود: هدف از برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی در مرحله‌ای اول برای ما ایجاد فضائی شاد و با نشاط در سطح جامعه است، باید فضای کسل‌کننده و تکراری زندگی روزمره مردم جایی با ابزار هنر شکسته شود. در کنار این نشاط حتماً و حتماً پیام‌های مهمی را برای زندگی و خطراتی که امروز به‌ویژه نوجوانان و جوانان در معرض آن هستند انتقال خواهیم داد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دلیجان در مورد مهم‌ترین ویژگی جشنواره هنبو بیان داشت: برای اولین بار حضور بیش از هشت گروه تئاتری نخبه از سراسر استان در سطح شهرستان دلیجان و در دو روز بیش از 40 اجرای تئاتر خیابانی در سه‌نقطه از شهر دلیجان و همچنین در شهر نراق و بیش از چهار روستای شهرستان برگزار خواهد شد.

صادقی علت نام‌گذاری این جشنواره به عنوان(هنبو) را ایجاد یک سؤال در ذهن مخاطب و ترغیب شدن و به دنبال تحقیق و جستجو رفتن در زبان راجی زبان بومی شهر دلیجان برشمرد و ادامه داد: در کنار آن ما می‌خواهیم در این سه روز به میان مردم برویم و با زبان هنر با آنها صحبت کنیم.

لازم به ذکر است جشنواره تئاتر خیابانی استان مرکزی (هـِنـِبـو) روزهای 4 تا 6 تیرماه با حضور گروه‌های برتر تئاتر خیابانی استان، به میزبانی شهرستان دلیجان برگزار خواهد شد.




نظرات کاربران