در حال بارگذاری ...
با پایان یافتن سی امین جشنواره تئاتر استانی

اپرای « آنتیگونه » به فجر راه یافت

به گزارش تئاتر مرکزی ، نمایش اپراگونه « آنتیگونه» به نویسندگی محسن و افق ایرجی و کارگردانی افق ایرجی از اراک به عنوان برگزیده سی امین جشنواره تئاتر استانی استان مرکزی به دبیرخانه سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شد .

این نمایش موفق شد در جشنواره استانی در رقابت با آثار دیگر ، جوایز متعددی در زمینه های نویسندگی ، کارگردانی، بازیگری و... به دست آورد .

شایان ذکر است پیشتر از این و به هنگام اجرای عمومی این اثر نیز در شهر اراک نمایش فوق با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد و روند تکمیلی و روبه رشد خود را در خلال اجراهای عمومی و بازخورد مخاطبین اثر ، پشت سر نهاد .

در خلاصه داستان این نمایش آمده است :

دختری به نام آنتیگونه قصد دارد برادرش را که در جنگ کشته شده است به خاک بسپارد ، اما به مخالفت دایی خود کرئون که حاکم شهر است مواجه میشود چون برادر مذکور به عکس برادر دیگر که پس از کشته شدن با احترام دفن شده است ، در مخالفت با نظام موجود به جنگ برخاسته و به حکم قاضی جنازه اش آویزان مانده است .

بازیگران نمایش :مجید رحمتی ، افق ایرجی ، نیوشا همتی مجد ، غزاله افشار ، محسن طهماسبی ، امید کریمی ، مقداد ملک حسینی ، ابوالفضل شوقی ، امیرحسین زند

ساخت و تنظیم موسیقی این نمایش موزیکال نیز بر عهده امین امیری است که به همراه گروهی بیست نفره از نوازندگان و همخوانان تجربه جدیدی از اجرا را پیش روی تماشاگران قرار دادند

نمایش فوق در تاریخ معین شده تا قبل از بازبینی جشنواره استانی ، از 5 الی 12 مردادماه 97 ساعت 14 در سالن پرفسور حسابی فرهنگسرای آینه اراک به روی صحنه رفت و دور جدید اجراهای عمومی این اثر نمایشی پس از ایام محرم و صفر به انجام خواهد رسید .




نظرات کاربران