در حال بارگذاری ...

شماره‌ ۲۳۷ ماهنامه‌ نمایش منتشر شد

جدیدترین شماره‌ ماهنامه‌ نمایش، ویژه‌ خردادماه ۹۸ با نگاه ویژه‌ به دراماتورژی منتشر شد.

به گزارش ایران تئاتر جدیدترین شماره‌ ماهنامه‌ نمایش، ویژه‌ خردادماه ۹۸ منتشر شد. نگاه ویژه‌ این شماره از مجله‌ نمایش به دراماتورژی می‌پردازد و در این خصوص مقاله‌های «دراماتورژی بدون دراماتورژ» از آدریَن هیثفیلد، «بهانه‌هایی برای یک دراماتورژی نوظهور/ بازفهمِ الگوهای مؤلف بودن در اجراهای متن‌محور» از فیلیپو رومانِلو و مقاله‌ «روح پرسشگرانه، دراماتورژی» از کاتلین ترنسی ترجمه و منتشر شده است.
همچنین در گفت‌وگوی نگاه ویژه، مصاحبه با پروفسور احمد کامیابی‌مسک را تحت عنوان «دراماتورژ، ادیبی در کنار کارگردان» می‌توانید بخوانید. همچنین مصاحبه‌ دیگری با دکتر غلامحسین دولت‌آبادی با عنوان «دراماتورژ، مغز متفکر تئاتر است» منتشر شده است.
نقد نمایش‌های «داستان‌های پزشک محبوب من»، «قاسم‌آباد»، «راز نقل آخر»، «بیوه سیاه، بیوه سفید» و «استتار» در این شماره قابل خواندن است.
در بخش گفت‌وگو، صحبت‌های علیرضا کوشک‌جلالی درباره اهم کلیات تئاتر امروز ارائه شده و مصاحبه‌ مرجان سمندری با بهناز نازی گفت‌وگوی دیگر این قسمت است.
سرمقاله‌ این شماره با نام «ضرورت ادراک معصومیت ذات تئاتر» به قلم نصرالله قادری منتشر شده و همچنین مخاطبان ماهنامه می‌توانند مقاله‌ «اقتباس در تئاتر کودک» را به قلم منصور خلج و مقاله‌ «چه موقع نمایشنامه درام نیست» را به قلم دیوید بارنت و ترجمه‌ نیوشا ستاری در بخش دیگری از مجله بخوانند.
نکوداشت این شماره به محمدرضا امیرخانی اختصاص دارد که به همراه یادداشت‌هایی با عنوان‌های «انتظار میان دو خط موازی!» به قلم نصرالله قادری و «مردی از قبیله‌ پراحساس‌ترین و عاشق‌ترین‌ها» به قلم امیررضا وزیری و مصاحبه‌ای با استاد امیرخانی به چاپ رسیده است.
شماره‌ ۲۳۷ ماهنامه‌ نمایش ویژه‌ خردادماه ۱۳۹۸ به مدیر مسئولی شهرام کرمی و سردبیری نصرالله قادری در ۱۰۰ صفحه و با بهای ده‌ هزار تومان برای علاقه‌مندان حوزه‌ی تئا‌تر چاپ و توزیع شده است.




نظرات کاربران